fredag, juni 02, 2006

En elefants hukommelse

For bortimot ti år siden, lenge før internett var blitt allemannseie her i nord, gjorde en kamerat av meg noe som den gang var riktig så morsomt. Han sørget for at alle som søkte på navnet mitt, fikk som øverste treff i søkemotoren: "Sindre Skeie - dette er det jeg er mest opptatt av," og når man klikket på linken, kom man rett inn på nettstedet til Nasjonalt kompetansesenter for aldersdemens.

Hvorfor nevner jeg dette nå?

Jo, fordi denne linken, som gjennom ti år har dukket opp i Google og alle søkemotorer, forsvant for en drøy uke siden. Jeg får den i hvert fall ikke opp lenger når jeg søker på navnet mitt (noe jeg må tilstå at jeg gjør av og til).

Må ikke dette feires? Jo, det må det. Og jeg innleder feiringen med å skrive denne bloggkommentaren, som sikkert ikke er så lur, den heller, og som trolig vil forfølge meg like lenge.

Vokt dine ord når du ferdes på nettet - det får være moralen. Nettet husker. Og det har ingen forståelse av hvilke ting som passer seg å trekke et glemselens slør over.

4 Kommentarer:

Blogger gisle skrev...

Flott illustrasjon!

Men litt trist at aldersdemensen din er glemt (joho!) av internett...

søndag, 04 juni, 2006  
Blogger Arnt Johan skrev...

ah.. betimelig påminnelse detta. Har sjøl hatt ein tiltagande googleangst. Vokte mine ord og tema.

onsdag, 07 juni, 2006  
Blogger Sindre Skeie skrev...

ja, og det ryktes også at arbeidsgivere som lyser ut stillinger, ikke så rent sjelden kjører et google-søk på søkernavnene. Og da kan man jo være uheldig..!

mandag, 12 juni, 2006  
Blogger ingvild skrev...

ja man maa vaere svaert forsiktig, for all del styre sin impulsivitet,
noe som kan vaere vanskelig naar det er nok med et tastetrykk..
jeg har klart, selvfoelgelig, aa glemme passordet til min foerste bloggerside, og lagde naa en ny..
takk for velkomsthilsen, skjoenner ikke helt hva blogger er men man laerer saa lenge man lever..
er faktisk i usa naa, fikk ikke med meg alle opplysnigner paa sist blogger. Haaper noreg er godt og varmt!

lørdag, 24 juni, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home

StatCount - Traffic counter