torsdag, november 09, 2006

Nye salmer?

Jo da - det skrives fremdeles nye salmer. Nå går oppfordringen ut til menigheter, prester, kantorer og alle som er interessert i sang i kirken: Bruk litt tid på å bli kjent med det nye nettstedet nyesalmer.no! Ennå ganske ferskt - bare omtrent en måned gammelt - men allerede et ikke helt uinteressant sted for folk som jobber med gudstjenesten og er på jakt etter nye salmer og sanger som forsøker å være i kontakt med vår egen tidsfølelse.

Men oppfordringen går også ut til alle som skriver salmetekster og -melodier, til kjente og ukjente navn: Gå inn og les om hva vi prøver å få til. Nyesalmer.no kan bli et møtested for oss som gjerne vil arbeide aktivt med salmesjangeren.

Nettstedet er på ingen måte perfekt eller hundre prosent ferdig utviklet. Men det forbedres hele tiden, det kommer stadig inn nye bidrag, og allerede har vi - uten noen form for annonsering - observert at stadig flere folk finner frem til siden og laster ned tekster og melodier.

9 Kommentarer:

Blogger Einar skrev...

Bra med nyesalmer.no, jeg skal sende linken til mine wannabee presteconnections. Viktig at det blir tatt i bruk! Bra jobba sindre

torsdag, 09 november, 2006  
Blogger Sindre Skeie skrev...

Takk for det! Følg oss med i Vårt Land på tirsdag - da er det meget mulig at det dukker opp en sak med to blad Skeie.

fredag, 10 november, 2006  
Blogger Sindre Skeie skrev...

Det jeg prøver å si, er selvsagt ikke "Følg oss med", men "Følg også med"!

fredag, 10 november, 2006  
Anonymous Anonym skrev...

føl med oss også

fredag, 10 november, 2006  
Blogger maria bjørdal skrev...

Ja, føl. Nydelig bryllupssalme. Du hva er egentlig def på en salme?

mandag, 13 november, 2006  
Blogger Home And Away Crew skrev...

likte spesielt godt bildet i reportasjen, der du satt med en litt beskjeden hånd halvveis oppe på tangentene. aner vi komplekser i forholdet til storebror?

onsdag, 15 november, 2006  
Blogger Sindre Skeie skrev...

He he... Ja, det er nok ikke til å komme bort fra at han har en stødigere og raskere venstrehånd enn meg. Jeg kompenserer selvsagt for det med et fløyelsmykt anslag - det er nok egentlig dét du ser, tenker jeg, fotografen har bare ikke helt klart å fange det opp.

onsdag, 15 november, 2006  
Blogger Home And Away Crew skrev...

Tenkte meg det. Fløyelsmjukt anslag passer jo kjempefint til salmesang da. Jeg heier på deg!

torsdag, 16 november, 2006  
Blogger gisle skrev...

Vel, så lenge fløyelsmyke lillebror er både ferdigstudert + barnefar FØR storebror, så er det kanskje mer naturlig at storebror får ta seg av dette med kompleksene...?

Forresten: Jeg føler i vei, hver eneste dag!

fredag, 17 november, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home

StatCount - Traffic counter