fredag, juli 17, 2009

En mulig skjebne

Det er jo litt moro å søke på sitt eget navn på nettet. Da kan det dukke opp underlige ting, slik som dette:

Denne mannen ble bare 33 år. Men slik den hellige Olav er Norges evige konge, er salige Skeie evig prest i Søreide menighet i Bergen.
Kan vi for øvrig spore en viss slektslikhet med undertegnede? Er det kanskje dette som er min biologiske far? Det ville forklare mye.
Eller er personen på bildet rett og slett meg selv - i et tidligere liv? Jeg har alltid følt en dragning mot femtitallet, og når jeg tenker etter: Har jeg ikke en del trivelige minner fra den tiden? Gode barndomsår i Henrik Ibsens gate i Molde? Jeg husker ikke riktig, men jeg fornemmer liksom duften av roser fra hagen..?
Utgivelser: Ingen produkter ble funnet. Ja, ja. Mer rakk han altså ikke. Men likevel nok til å bli tilgodesett en plass blant forfatterne på et såpass godt besøkt nettsted som bibel.no. Ikke verst!

- Sindre

1 Kommentarer:

Blogger gisle skrev...

Ja, jeg kjøper i prinsippet teorien om at dette må være deg i et tidligere liv. Men tenk: Ettersom den nålevende deg ble født i 1978 og denne forrige utgaven av deg gikk bort i 1983, var det da fem år da dere to vandret omkring på jorden samtidig!

Flaks at dere ikke møttes. Eller, var det nettopp det dere gjorde? Hvorfor ble den forrige Sindre Skeie kun 33 år? Møtte han sin arvtager? Og hva vil skje når denne arvtageren selv fyller 33?

Alas! Her er det mange mysteriøse og gåtefulle scenarier.

tirsdag, 04 august, 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home

StatCount - Traffic counter